Týden 15. - 19. 6. 2020
(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)
Přírodopis
Dnes jsme zopakovali list (vkládám prezentaci + pracovní list, ve kterém si na straně 39. vypracujete cvičení 9 a 10, v pracovním listu z minulého týdne vypracujete cvičení 7). Letouny a kytovce budeme opakovat ve čtvrtek.
List, letouni, kytovci.docx, List.pptm
Matematika
Týden 8. - 12. 6. 2020
(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)
Přírodopis
Zdravím ty z Vás, kteří jsou v pohodlí domova. Tento týden jsem zopakovali kořen a stonek (přikládám prezentace + soubor, ve kterém jsou pracovní listy. Z pracovních listů vypracujete na straně 37. cvičení 2, 3 a dále na straně 38. cvičení 4, 5 a 6).
Kořen.pptx, Stonek.pptx, Kořen, stonek.docx
Český jazyk
Přísudek.docx, Podmět pracovní list.docx, Domácí úkoly.docx
Matematika
Ahoj sedmáci,
zdravím Vás, kteří jste zůstali doma.
V hodinách matematiky budeme postupně opakovat a upevňovat učivo 7. ročníku. Pravidelně prosím sledujte web, úkoly budou vkládány průběžně. Přikládám i výsledky pro kontrolu Vašeho řešení.
Angličtina
Zdravím domácí skupinku a posílám pár posledních úkolů do angličtiny.
Týden 1. - 5. 6. 2020
Milí sedmáci,
v příštím týdnu už naskočíme do měsíce června. Pokud sledujete dění ohledně návratu do škol, tak se s některými z Vás možná již brzy setkám a věřte, že se na Vás velmi těším. Přece jenom jsme se nějaký ten pátek neviděli. Nicméně vkládám úkoly na příští týden. Vypracované je zasílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.
Týden 25. - 29. 5. 2020
Milí žáci,
v dalším týdnu na Vás čekají úkoly na téma Sport. Věřím, že se při vypracování úkolů dozvíte i nějaké nové informace. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.
Fitness exercises at home - odkazy
Poslechněte si angličtinu a zacvičte si:
Týden 18. - 22. 5. 2020
Milí sedmáci,
máme za sebou další týden a tématem domácích úkolů pro následující týden bude Domov a jeho okolí. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.
Přikládám ještě odkaz, který souvisí s úkolem do anglického jazyka.
Týden 11. - 15. 5. 2020
Milí sedmáci,
v příštím týdnu se zaměříte na úkoly, které se budou týkat zemědělství. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.
Týden 4. - 8. 5. 2020
Milí sedmáci,
týden utekl zase jako voda a je před námi již osmý týden v pořadí, kdy se „setkáváme“ touto formou. Téma, které budete v následujícím týdnu zpracovávat, zní Den Země. Ačkoliv byl již minulý týden, zařadil jsem ho do programu až nyní. Vypracované úkoly zasílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud budete mít nějaké dotazy, obraťte se na daného vyučujícího. Mimo jiné doufám, že se máte v rámci možností všichni skvěle :).
Týden 27. - 30. 4. 2020
Milí sedmáci,
opět Vás všechny zdravím. Jaro jede na plné obrátky, se kterým jsou spjaty úkoly na příští týden. Věřím, že si s nimi všichni hravě poradíte. Vypracované úkoly zasílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.
Nicméně, Vás dále vyzývám k zisku prvenství ve fotografické soutěži, ve které můžete zúročit nejenom své fotografické schopnosti. Podrobnosti najdete v odkazu níže.
Týden 20. - 24. 4. 2020
Milí sedmáci,
během následujícího týdne budete zpracovávat úkoly, které souvisejí s naší státní vlajkou. Proč právě toto téma? Vše se dozvíš v souboru níže :).
Vzhledem k tomu, že se již do konce školního roku do školy nevrátíte, budeme pokračovat v dálkové formě výuky jako doposud. Proto Tě prosím, pokud máš možnost, posílej vypracované úkoly k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.
Dále přikládám odkaz, ve kterém maminka Veronika nabízí videa Tvořivé byliny dětem. Videa jsou zajímavá a můžete je využít při tvorbě herbáře.
https://www.youtube.com/channel/UCNIpFfbFCs0z9i1aCRnNbkg
Týden 13. - 17. 4. 2020
Milí sedmáci,
vkládám úkoly na příští týden. Pokud budete chtít s něčím poradit, opět kontaktujte daného vyučujícího. Zdali sleduje dění kolem, tak se situace začíná pomalinku lepšit, tak snad se brzy uvidíme :). Mimo jiné všem přeji krásné Velikonoce :).
Týden 6. - 10. 4. 2020
Drazí sedmáci,
po necelém týdnu vás opět zdravím. V pondělí jsem založil na facebooku skupinu s názvem 7. třída. Ti z vás, kteří jste již členy, máte za úkol přidat i ostatní spolužáky (nemohu některé z vašich spolužáků na FB najít), ať je nás ve skupině opravdu co nejvíce. Skupinu jsem založil z toho důvodu, že nikdo z nás neví, jak dlouho budeme doma a proto si myslím, že by bylo fajn vzájemně komunikovat (ať už se to týká např. fotek, kdy doma pomáháte s něčím rodičům či jak třeba cvičíte domácího mazlíčka). Můžete klidně zasílat videa např. v podobě nějaké výzvy? Samozřejmě v rámci slušnosti a splnitelnosti :).
Pomalu, ale jistě se nám blíží čas Velikonoc. Někteří už možná tuší, že úkoly na příští týden budou spjaty právě s tímto svátkem. Pokud vám nebude z úkolů něco jasné, kontaktujte vyučujícího daného předmětu na email.
Týden 30. 3. - 3. 4. 2020
Milí sedmáci,
doufám, že i přes situaci, která panuje, se máte skvěle a jste všichni zdraví. Nicméně přikládám odkaz, ve kterém máte úkoly na další týden. V případě, že některému ze zadání nebudete rozumět, kontaktujte daného vyučujícího na jeho školní email, určitě Vám rád odpoví.
Dále přikládám dlouhodobý úkol do přírodopisu.Jedná se o tvorbu herbáře. Máte na to tedy dostatek času, ale zase moc nezahálejte, jelikož některé rostliny rostou jen v určitém období. Vše potřebné je napsáno v souboru. Kdyby někdo něčemu nerozuměl, tak mne kontaktujte na školní email: d.skrasek@zsvelehrad.cz
Týden 23. - 27. 3. 2020
Zeměpis + informatika
Úkol: Vytvoř křížovku, jejíž všechny pojmy se budou týkat Severní Ameriky = tajenka i otázky musí souviset se Severní Amerikou. Tajenka musí mít minimálně šest písmen. Křížovku vytvoř v počítači v nějakém tabulkovém programu (např. Excel = s ohraničením, textem, …). Křížovku vytvoř tak, aby byla rovnou vyplněna s vyznačenou tajenkou. Na každý řádek křížovky musí být jednoznačná odpověď. K tajence musí být napsáno, co má vyjít. K vytvoření křížovky můžeš využít pojmů jak z přírodních podmínek S. Ameriky, tak i jednotlivých států S. Ameriky (města, zajímavosti, obyvatelstvo, atd). Křížovka musí být tvoje vlastní práce. Pokud máš možnost, křížovku mi pošli jako přílohu na mail a.tuhycek@zsvelehrad.cz.
Vzor křížovky posílám. Tuto křížovku si přepiš do sešitu a vyřeš.
K vytvoření křížovky můžete opět využít OFFICE365. Odkaz na něj najdete na úvodní stránce www.zsvelehrad.cz.
Angličtina
Téma: Free time
Napiš 10 až 15 vět o tom, co můžeš a nemůžeš v této době dělat. Použij slovesa can, can´t.
Např.: I can read a book. I can´t go to school.
My daily life – Každý den napiš, co jsi dělal. Napiš do tabulky časový údaj a činnost v minulém čase
prostém. Rozsah práce – nejméně 4 věty každý den, šikovnější 8 a více vět.
Např.:
Monday |
|
7.30 |
I had a breakfast. |
8.00 – 9.10 |
I played the piano. |
9.30 – 10.00 |
I cleaned my room. |
Český jazyk
Milí žáci, tento týden vás prosím o procvičování tohoto učiva:
- větné členy - pracovní list Pracovní list větné členy.docx
- čtenářská gramotnost - pracovní list Čtenářská gramotnost 7. ročník.docx
Přírodopis
Milí žáci, vaším úkolem na příští týden bude vytvořit pracovní list na téma KOŘEN (např. takový, jaký jste ode mne obdrželi, když jsme probírali šelmy). Rozsah úkolu bude maximálně na A4 a bude obsahovat minimálně 4 úlohy, přičemž každý typ úlohy bude jiný. Typy úloh nechám na vás, respektive fantazii se meze nekladou, např.: spojování různých pojmů či tvorba křížovky a tak dále. K dispozici máte internet, učebnici, odborné knihy. Jediné co po vás všech chci, je, abyste do jedné z úloh zapracovali metamorfózy kořene. Nechci vidět, že se budou dva listy od dvou různých žáků shodovat! Úkol zasílejte do příštího pátku na můj email: d.skrasek@zsvelehrad.cz. V případě dotazů mne kontaktujte na již zmíněnou adresu.
Dějepis
1. UČ 86 – 88 Jižní Evropa – Přečti si!
2. Doplň pracovní list a nalep do sešitu nebo opiš.
3. Doporučuji sledovat na Čt 2 (Odpoledka) následující pořady:
Po 13:55 Lucemburkové
St 14:20 Princezny na export
Pá 13:05 Marco Polo: Rozluštěné tajemství
Němčina
1. Dokončení domácích úkolů z minulého týdne
2. Opakování slovíček a časování sloves
3. PS str. 28/ cv. 21, 22
Matematika
|
|
A |
Á |
E |
I |
O |
U |
H |
CH |
K |
R |
D |
T |
N |
- 7 |
36 |
0 |
- 47 |
- 8 |
33 |
9 |
31 |
12 |
17 |
-93 |
-20 |
-64 |
S |
Č |
Ř |
Ě |
J |
C |
Z |
P |
V |
L |
Ž |
Ú |
Š |
- 10 |
30 |
80 |
- 80 |
- 90 |
1 |
- 63 |
- 9 |
70 |
- 12 |
73 |
- 13 |
10 |
Jestli budeš mít chuť, tak si můžeš vymyslet svoji šifrovací tabulku a příklady. Tímto způsobem můžeš spolužákům nebo mně poslat nějaký vzkaz.
Fyzika
Výsledky: 60 Pa, 1,8 KPa, 2,1 kN, 2639 Pa, 240 KN, 125 kN, 5 208 Pa
napiš nadpis: Domácí laboratorní práce – Jakým tlakem působím na podložku
Příprava: (nepiš zadání 1. a 2., ale jen odpověď)
Pomůcky: čtverečkový papír (sešit fyziky), váha
Postup:
Řešení:
Moje hmotnost je: m= …………………kg
Výpočet síly: F = (vzorec)
F = (dosazení)
F = (výsledek) N
Obsah chodidla: S = ………………...cm2 =……………………….. m2
Výpočet tlaku, pokud stojím na podlaze jednou nohou:
p = (vzorec)
p = (dosazení)
p = (výsledek) Pa = ………….kPa
Tlak, pokud stojím na podlaze oběma nohama:……………………………
Závěr: Pokud stojím na podlaze jednou nohou, působím na ni tlakem …………………………………. Pokud stojím na podlaze oběma nohama, působím na ni tlakem …………………………………
Týden 16. - 20. 3. 2020
Český jazyk: druhy vedlejších vět – viz. pracovní list
Přírodopis
Matematika
Fyzika
Procvičování příkladů na výpočet tlaku
Při všech výpočtech vycházej ze známého vztahu (jen pro připomenutí p = , Fg = m·g). Dbej na dodržování postupu při řešení fyzikálních úloh: výpis fyz. veličin, převody na základní jednotky, vzorec pro výpočet příslušné fyzikální veličiny, dosazení do vzorce, výpočet, k výsledku doplnit jednotku, napsat odpověď. Pokud neznáš nějaké fyz. veličiny, vzorečky, převody využij tabulky, kde všechno najdeš.
Příklady:
Angličtina
Projekt – Food and drinks
Úkoly: - vytvořit ve wordu jídelní a nápojový lístek (učebnice str. 44,45), zajímavě graficky
zpracovaný, vymyslete si název restaurace, hlavní jídla, polévky, sendviče, deserty,
nápoje, ceny v eurech
- prezentace v PowerPointu – Healthy food – zdravé potraviny (ovoce, zelenina…) –
obrázky a názvy potravin, Recipe - recept – My favorite meal – oblíbené jídlo,
ingredients, instructions – ingredience a postup – stručně, může být i obrázek, Food
from around the word – několik zajímavých jídel z různých zemí – název země –
název jídla, obrázek. Informace k tématu budou žáci čerpat z učebnice
(str. 44 – 53) a internetu.
Zeměpis + informatika
Dle zadaných plodin (plodiny, které mají původ v Americe) dodělat prezentaci k dané plodině.
Úkol: zpracovat krátkou prezentaci cca 3-4 snímky, úvodní (název plodiny + autor), základní údaje o plodině (odkud přesně pochází, kdy se dostává do Evropy, popis plodiny) + obrázky rostliny a plodu, využití plodiny, zajímavosti.
Pokud máte prezentaci ve škole, napište mi na a.tuhycek@zsvelehrad.cz a já vám prezentaci pošlu. Samotnou prezentaci před třídou si připravte tak, abyste text nečetli, ale dokázali o plodině mluvit a reagovat na jednoduché doplňující otázky. Ti co nemají zadanou plodinu, tak mi napište na výše uvedený mail a já vám nějakou plodinu vyberu.
K vytvoření prezentace můžete využít OFFICE365. Odkaz na něj najdete na úvodní stránce www.zsvelehrad.cz. Přihlašovací jméno je ve tvaru prihlasovaci_jmeno_do_PC@zsvelehrad.cz např. tuhycek.a@zsvelehrad.cz a heslo je vaše heslo do PC ve škole. Nebo můžete taky využít zdarma program LIbreOffice (https://cs.libreoffice.org/download/download/), jehož součástí je taky prezentační program. Připravené prezentace mi můžete ke kontrole posílat na mail.
Jako studijní materiál pro státy Severní Ameriky mohou sloužit stránky ČT, pořad Cestománie, hlavně díly s Kanadou a USA.
Odkaz na stránky: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095875447-cestomanie/dily/severni-amerika/
Německý jazyk
Lekce 2
Dějepis
Východní a střední Evropa
Rusko
Polsko a Litva