V minulém období se tým pěti pedagogických pracovníků naší školy aktivně účastnil vzdělávacího programu „miš“ zaměřeného na základní školy, který pomáhá změnit postoj pedagogů a jejich citlivost na projevy šikany.
Společně jsme strávili šest pracovních dnů – 48 hodin intenzivního výcviku, při kterém jsme se učili, jak rozeznat šikanu od ostatních projevů agresivního a patologického chování. Pod vedením zkušených odbornic s dlouholetou praxí jsme se věnovali různým aktivitám, které by mohly přispět k minimalizaci ponižování lidské důstojnosti a zneužívání moci – šikany.
Současně jsme se připravovali na to, abychom uměli adekvátně zasáhnout v případu střetu se šikanou. Trénovali jsme, jak postupovat při zachycení náznaků šikany a jak se věnovat jejímu vyřešení. Seznámili jsme se i s tím, jak účinně postupovat při závažnější šikaně, kdy je potřeba týmové spolupráce a jde o čas.
Hlavní částí výcviku však bylo i preventivní působení - jaká zavést účinná pravidla a procesy, aby třídní kolektiv uměl nastavit pozitivní klima a každému ve třídě bylo dobře.
Věřím, že čas strávený na tomto školení byl dobře využit a tým proškolených učitelů má možnost vzájemné spolupráce a konzultace, která je právě v případě výskytu „nezdravého chování“ naprostou nutností.