V těchto dnech MŠMT schvaluje důležitý dokument pro všechny základní školy. Ten by měl reagovat na potřeby dnešního života. Díky němu pak školy vytvoří svůj vlastní školní vzdělávací program. Na tuto proměnu se v naší škole připravujeme již nyní. Tento týden jsme využili možnost spojit výuku do bloků, jednoho tématu a vytvořit tak pro naše žáky projekt Náš region.
Prváčci se každý den učí venku. Poznávají přírodu a naše okolí, zdolali rozhlednu na Salaši a procvičili nejen matematiku a prvouku.
Naši druháci si jeden den náramně užili tancováníčka a vařeníčka ☺.Věnovali se folklórním tancům a regionální kuchyni. Naučili se toho spoustu! A dařilo se jim. Sami měli z našich úspěchů radost.
Třeťáci se v rámci společného tématu seznámili se zeměpisnými údaji a přírodními podmínkami, zkoumali s mapou v ruce památky v naší domovské obci a také zpracovávali plakáty se základními informacemi. Dnes už by jistě věděli, kam pozvat své příbuzné a kamarády, kteří přijedou na návštěvu.
Společně se také hodně nasmáli při čtení z knihy Slovácko sa nesúdí od Zdeňka Galušky. Rázovitý lid a jeho svérázný smysl pro humor a slovácké nářečí se postaraly o mnoho zábavy. Některá slova však pro třeťáky byla neobvyklá či neznámá, proto ve skupinách vytváří slovník slováckého nářečí.
Další témata však na své zpracování ještě čekají.
Čtvrťáci připravovali společenskou hru s QR kody, která prověří znalosti našeho regionu. V pětce žáci mimo jiné objevovali krásy hradu Buchlova, ale také Cyrilometodějských stezek, navštívili Biozelenninu Velehrad.
Toto je pouhá ochutnávka aktivit a inovativního učení na 1. stupni, kdy probíráme plánované učivo, ale propojujeme ho do jednoho /jistě všem blízkého/ tématu Náš region.
V rámci tohoto projke