První říjnový týden se nesl v duchu propojení výuky ve všech předmětech, kterou spojovalo jedno téma. Prváci se věnovali poznávání přírody. A jaké by to bylo učení o přírodě mimo přírodu? A tak prváci každý den část výuky strávili v lese. Tam je čekal skřítek Podzimníček. Naučili se pro něj písničku a on jim za odměnu za dobře splněné úkoly na konci cesty připravil odměnu: výborné mechové muffiny. Celý týden utekl jako voda a závěrečná otázka: "Kdy zase budeme mít rozvrh bez rozvrhu?“ učitelkách v první třídě vykouzlila úsměv a radost z toho, že se dětem projektové vyučování o podzimní přírodě líbilo.
U třeťáků začali projektový týden zhlédnutím výstavy hub na Salaši. Zbytek týdne ve všech předmětech hravými učebními metodami a aktivitami pracovali druháci na tématu houby. Týden završili soutěží Masterchef Junior v souboji o nejlepšího kubu, tradiční houbový pokrm. Skvěle připravený pokrm nechali třeťáci ochutnat vyučujícím i zaěstnancům školy. Zvítězila skupina kluků s názvem Hřib satan.
Ochrana přírody ČR bylo zvolené téma pro naši čtvrtou třídu. Vytvořili si vlastní životabásně o nemocných zvířatech, v přírodovědě si zahráli loto, které správně řešícím přineslo text o „řece“. Ten nalepili na papír a doplnili vhodnou kresbou. Tak vznikly krásné projekty o řece. Ve vlastivědi žáci pracovali s mapou ČR a hledali chráněná území. Dále žáci hledali v angličtině slovíčka související s ochranou životního prostředí a pokračovali i ve výtvarné výchově, kdy výtvarně zpracovali dle svých vlastních představ a fantazie toto aktuální téma. V matematice se dozvěděli spoustu zajímavých informací ze světa zvířat, například zjistili, jak dlouho žije želva nebo jaký je rozdíl mezi váhou, výškou a délkou ryse ostrovida a kočky domácí. Nechyběly ani logické úkoly, při kterých se nezřídka nechali zmást. V hodinách pracovních činností probíhala výuka v tandemu, protože k nám do hodiny přišla paní učitelka Katka Kostrhunová, která nám pomohla zrecyklovat odpadový materiál tím, že jsme ze starých novin a pet láhví technikou papírmašé vytvořili zvířátka.
Téma Lidské tělo nejen v přírodovědě, ale napříč všemi vyučovacími předměty. V rámci projektové výuky v páté třídě se téma Lidské tělo objevilo v matematice. Vyhledávali se informace o lidském těle a číslech, žáci tvořili informativní plakáty a ve skupinkách plnili pracovní listy Lidské tělo v číslech. V českém jazyce bylo slohové téma Zdravý životní styl, společně si připravili myšlenkovou mapu, podle které pak psali článek do časopisu s názvem Zdravý životní styl. Také ve vlastivědě se páťáci učili o člověku v souvislostech s J.A. Komenským a jeho Orbis Pictus. V angličtině popisovali fotografii svého těla a v hudebce hráli na tělo podle musicogramů a na své body percussion doprovázeli známé hity z Youtube. Projekt páťáků však ještě nekončí, budou se v dalších týdnech o lidským těle učit v přírodovědě, v rámci výtvarné výchovy a pracovních činností budeme tvořit výukové materiály v podobě naučných plakátů a videonahrávek a pokračovat budou i ve vlastivědě.
Více fotografií z této výuky naleznete na třídních stránkách.