Minulý týden k nám v hodině čtení zavítal podivný tvor jménem Šmodrcha. Vypadal jako kocour, ale jakýsi zpřeházený. Dostali jsme za úkol popsat, jak vypadá, vymyslet, jak se jmenuje, jaký je, jaké má koníčky, kde bydlí a co si přeje ze všeho nejvíc.
Byli jsme velmi překvapeni, když následujícího dne v hodině slohu jsme dostali nečekanou návštěvu v podobě podivného tvora jménem Koblih. Kladli jsme mu nejrůznější otázky, odpovídal nám a my zjistili, že ze všeho nejvíc si přeje nového kamaráda. Celou hodinu jsme mu jej vymýšleli a současně se učili popisu osoby/ zvířete.
V matematice jsme se zase (díky našemu umění počítat) dozvěděli latinské názvy zvířat. Dokonce jsme si připadali jako ve Škole čar a kouzel v Bradavicích. Další hodinu matematiky jsme se opravdu vylekali, když naše paní učitelka na nás promluvila cizím jazykem a my jsme museli počítat anglicky a pomáhat Šmodrchovi řešit v tomto jazyce slovní úlohy. Pro ty, kteří to neví, naše paní učitelka tuto hodinu vyučovala metodou zvanou CLIL.
Ani v pracovních činnostech jsme si nemohli od Šmodrchy odpočinout. Namalovali jsme jej a vyrobili mu pár myších kamarádů.
Šmodrcha nám přinesl do hodiny i tablety! Ve čtení jsme četli úryvek z knihy Šmodrcha od Archieho Kimptona vyprávějící o výstavě zvláštních tvorů. Na výstavě byla zvířata rozmístěna podle abecedy a naším úkolem bylo napsat nebo vyhledat ke každému z písmen alespoň jednoho zástupce z živočišné říše. Zjistili jsme také, co znamenají pojmy fauna a flóra.
Opravdu nabitý týden! Šmodrcha nám vskutku zprvu zamotal a následně pomáhal rozmotávat hlavy. Jsme mu vděční za všechno, co nás naučil.
Vaši čtvrťáci