Chceme objevovat nové věci, a proto jsme v rámci českého jazyka zapojili do výuky také robotiku a rozvíjeli tak digitální kompetence. Paní učitelka Pavlína Hrdlíková, která má s Blue-boty bohaté zkušenosti, nám s programováním ochotně pomohla a připravila si pro nás aktivity, které nám pomohly pochopit, jak uvažuje robot. Vodítkem nám byly indicie (obrázky), které směřovaly k odhalení básničky Polámal se mraveneček.
To, co pro nás vypadá zdánlivě jednoduše, v mysli robotů funguje trochu jinak. Nejdříve jsme si proto na roboty zahráli a na čtvercové síti z koberečků jsme si zkusili, jak roboti uvažují – např. že šipky, které my vnímáme jako pokyn nahoru a dolů, v mysli robotů znamenají pokyn dopředu a zpět. Hledali jsme cestu k cíli a zapisovali ji pomocí šipek. Poté jsme naprogramovali Blue-boty a s napětím čekali, zda správně dorazí do cíle. I když se některým z nás vše nepodařilo hned napoprvé, dílčí neúspěchy nikoho neodradily a správné řešení jsme se zaujetím hledali tak dlouho, dokud se náš Blue-bot nedostal úspěšně do cíle. Všichni měli z dosažených úspěchů velkou radost a hodinu si užili naplno.
Děkujeme za skvěle vedenou hodinu, při níž jsme zažili mnoho radosti nejen my, žáci, ale i paní učitelky.