Minulý týden se nesl v duchu projektového vyučování. Je to metoda výuky, kdy vyučující spojují vyučovací předměty jedním zvoleným tématem. Žáci se tak učí v souvislostech, mnohdy mají pocit, že se ani neučí. Opak je ale pravdou. Při takovém způsobu výuky žáci nahlédnou hlouběji do jednotlivých témat, mají komplexní pohled na daný problém. Informace se neučí zpaměti, ale ověřují si je, používají je a připravují se tak na reálný život. Příprava takového způsobu výuky je mnohem náročnější pro vyučující než běžná výuka.
Druháci se věnovali tématu s názvem ŽIVOTOSPRÁVA. Objevili mnoho nových informací o lidském těle, pomocí odhadu a měření zkoumali, kolik metrů střev se nachází v těle člověka, jak se liší chrup dětí a dospělých nebo kolik máme krve. Také pracovali s nejrůznějšími číselnými údaji.
Mezi aktivity, které se dětem líbily, byly ty související s našimi smysly. Potrápili jsme naši paměť, zapojili jsme chuť, čich, hmat, zrak i sluch.
Také jsme využili naše zkušenosti z dřívějška. V týmech, které si vymyslely vlastní jména (např. krabice, jeleni, žraloci, tornáda, sluníčka, pandy) naši druháci třídili a popisovali, co všechno je pro člověka zdravé či nezdravé. Vzájemně si vysvětlovali, jaký je význam očkování nebo otužování a dokázali vymyslet mnoho příznaků, které naznačují příchod nemoci.
Na druháky čekaly úkoly z oblasti českého jazyka, matematiky, prvouky, ale ve skutečnosti se prolínaly všemi předměty.
Že je lidské tělo důmyslné zařízení a všechno souvisí se vším, to pochopili díky modelům lidského těla a lebky. Páteční den se snažili zúročit své poznatky a využít je při řešení úkolů na iPadech.
Získané zkušnosti a znalosti se jim jistě budou hodit v praktickém životě.